2015. november 15., vasárnap

Kevesebb vonat fog járni, több telelepülés jobban elszigetelődik - csökkenő szolgáltatás, kedvezőtlenebb eljutás

MÁV 142 Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasúti oldal alapján megállapítható, hogy megint csak nem javult a helyzetünk.   

A MÁV-Start után közzétett hivatalos 2016-os vasúti menetrendből kiderül, az ország több vasútvonalán szűnnek meg majd járatok.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHmoua85MQyjFT71gaq4d7mws3mpNXhyphenhypheni6pYDl5LkU0nD3OFTtHqwyeRCNkoa5T-h_MtT0owjIvUE0LRtXDGGstjrrgO6NK45J_id6m0fbvXR9H54j2IaY3iNEbg2YaEDLRCMp_nlH2oY/s1600/bor%C3%ADt%C3%B3.png
Az új vasúti menetrend érvénybe lépésétől, december 13-tól, szombaton és vasárnap Budapestről Lajosmizsére és viszont, csak kétóránként fognak közlekedni a szerelvények. A korábbihoz képest  több vonatot is kihagytak az új menetrendből.

E-szerint a vonatok munkanapokon úgy fognak közlekedni, mint jelenleg, vagyis a megszokott órás időpontos követéssel. Hétvégén azonban minden második vonatnak Dabas lesz a végállomása. Így Budapest és Dabas között továbbra is fennmarad az órás ütem, de a dabasi járás településeinek egy részének a közlekedési-, eljutási lehetősége a felére fog csökkenni. 

A vasúttársaság célja, hogy jövőre 5 millió kilométerrel kevesebbet fussanak a vonatok a magyar hálózaton. A 142-es vonalon közlekedő járatok megcsonkításával napi 400 kilométert spóroltak és egyetlen egy vasúti szerelvényt nyernek az ügyleten.

Az egyébként is csonkolt Lajosmizse-Kecskemét szakaszon közlekedő napi két pár vonat menetrendjét változatlanul hagyták. Így a Kecskemétről elsőként induló személyvonatnak Lajosmizsén 110 perc (1 óra 50 perc) után lesz csatlakozó járata Budapest felé.

Még szerencse, hogy Ócsáról többnyire a 25 kilométerre található főváros irányába közlekedünk. 

*

Nincsenek megjegyzések: