Hosszú várakozás és több milliós őrzési pénzek után, úgy tűnik lassan sikerül feltölteni Alsópakony új-telep bérházait. A ráfordítások talán soha nem fognak megtérülni és a hozzátartozó kisváros, Ócsa sem lett boldogabb ettől, de talán pár ember mégis csak jól járt ezzel a beruházással.
Ócsa Város Önkormányzatában és annak lapjában már bejelentette Bukodi Károly, hogy sikerülni látszik a lakónegyed feltöltése és az eddigi drága őrzésért sem kell a védelmi pénzt tovább fizetni.
Ennek ellenére a telepen továbbra is láthatók maradtak a védelmi emberek. Az ígért benépesedés azonban elmaradt.
A 80 ingatlanból álló elszigetelt telepen 25 ház áll még üresen. Most ezekre talált bérlőt a Nemzeti Eszközkezelő Zrt. (NET).
A tavasszal meghirdetett újabb
pályázat 5 nyertesével írták alá a bérleti szerződést a
társaság részéről, amely az idei évtől frissítette az üresen álló ingatlanok pályáztatását. Ezt követőn márciusban 5 házra találtak "nyertest". Ők előreláthatólag a hónap közepetáján költöznek.
Az egy éve üresen álló ingatlanok állítólag továbbra is kifogástalan állapotúak és azonnal költözhetőek. Építőjük, a Veszprémber Zrt.
36 hónapos garanciát vállalt, melynek lejártáig még két év van hátra.
Ha lenne is garanciális hiba, azt a kivitelezőnek kell kijavítani, a
javítás költsége nem terheli sem a bérbeadót, sem a bérlőt. Tudtunkkal bizonyos javításokra Ócsa Város Önkormányzatának Városüzemeltetési cége kötött szerződést. Szintén ez a 100 %-ban önkormányzati tulajdonú Kft fizette a szintén ócsai illetőségű cég által biztosított őrzés-védelmet. A helyi cég kilétét azonban sokáig igyekeztek titokban tartani, bár blogunk akkor is ráhibázott arra a társaságra, aminek már eddig is több más pénzkeresési lehetőséget biztosított az önkormányzat.
Ócsán ennek úgy tűnik bejáratott menetrendje van. A javarészt közpénzből támogatott helyi Polgárőrség mellett még egy Őrző-védő cég megélhetést is képes biztosítani a kisváros, bizonyos munkák és megbízások odaadásával, mondván az üres házak megóvása és az ott élők biztonságára az őrzéssel szükség mutatkozott.
Ha azonban a telep megtelik, erre állítólag végleg nem lesz szükség.
Most ez látszik körvonalazódni.
Az
áprilisi kiírásra beérkezett pályázatokat nemrég bírálják el, ennek az
eredménye június közepére várható. Az érdeklődés, illetve a benyújtott
pályázatok száma alapján június végére nagy eséllyel nem marad üresen
lakóház az ócsai lakóparkban - közölte a NET Zrt.
A lakókat segítő Magyar Máltai Szeretetszolgálattól (amely korábban a
pályázatokat is kezelte) megtudtuk, a családok beilleszkedése
alapvetően sikerült, de még nem zárult le. A Közép-Magyarország
területéről beköltözők közül sokan megtartották munkahelyüket, az állás
nélküliek viszont nehezen találnak új munkahelyet. Ezt tovább nehezíti,
hogy a közlekedési lehetőségek szűkösek, továbbra is kevés busz közlekedik a
lakópark és Ócsa között. A járatsűrűség nem megfelelő, a Budapestre jutás egy rémálom, mert az autópálya mellett létesült telepről csak kerülővel, döcögősen lehetséges. Nincs is közvetlen járat Alsópakony és Budapest között. A korábban többször felvetett és javasolt autópályán való buszközlekedést, annak beindítását pedig az önkormányzat nem képes megvalósítani.
A Máltai Közösségi Ház jól működik, sok
szülő és gyerek veszi igénybe. A szervezet munkatársai segítenek a
munkahely-keresésben, gyakoriak a gyerekprogramok, kifejezetten jó a
kapcsolat az ócsai Családsegítő Központtal. Egyéni és csoportos
gyerekfoglalkozásokat tartanak, sok gyereket korrepetálnak, és a
családsegítővel együttműködve a Közösségi Házban adnak helyet többek
között az egyéni fejlesztéseknek, pszichológus, logopédus szakemberek
foglalkoznak a gyerekekkel, és folyamatos a konzultáció a szakemberekkel
- írták lapunknak a máltaiak.
Tűzifavásárlásban,
betegszállításban is segítenek a családoknak, elindult a mintakert
program, az adósságkezelési szolgáltatás, nyári táborokat szerveznek és
ingyenes biciklikölcsönzést biztosítanak.
Sajnos a városvezetés által propagált kerékpárút nem épült meg a telep és a vasútállomás között, így a két-keréken való bejutás igencsak rizikós az autópálya feletti átkeléssel és a nyílt országúton való csalinkázással. A közvilágítás nélküli összekötő jelentős teherforgalmat bonyolít le, ami nem kimondottan kedvez a kerékpárosoknak. Nem véletlenül merült fel és került előtérbe az elkülönített, biztonságot nyújtó kerékpárút a városig.
A luxuslakások áráért - négyzetméterenként félmillió forintért, tehát
összesen 2,5 milliárd forintért - felépített, 80 lakásos lakóparkban
jelenleg csak devizahiteles családok, összesen mintegy kétszázan élnek.
Számukra nagy szükség lenne a közlekedés javítására, és a hiányzó infrastruktúra pótlására.
A
semmi közepén megvalósult lakóparkkal összehasonlításként érdemes
megjegyezni, hogy egy 100 lakásos passzív ház Budapesten, - a mondhatni kedvező adottságú - Angyalföldön a
közelmúltban 2,2 milliárdból épült fel...
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése