Péntek hajnalra az éjszakai ónos eső után, lefagyott utakra ébredt a városka.
A helyi útkezelő azonban ismét tovább aludt. A városi utak ugyanis mind lefagyott állapotban voltak kora reggel. Az önkormányzati tulajdonban levő városüzemeltetés ismét téli álmát aludta, ahogy a vele szerződött ismert vállalkozó sem kelt idejében, hogy az első busz indulására legalább a közösségi közlekedésben érintett utcákat sózza, vagy leszórja.
Idén sem takarították még - pedig csak egyszer havazott ( - hol a felelős vagy az ezért alkalmazott közterületes felügyelő) |
Pedig minden évben azt hallani, hogy van pénz és felkészültek a téli időjárásra. A tél beállta előtt még Icsó Zsuzsanna juttatását is megemelték, hogy biztosra menjenek a feladatellátásban. A városüzemeltetést felügyelő bizottsági tagok is megkapják havi 90 ezer forintos díjazásukat, összességében hárman.
Ócsán mégsem mennek rendjén a dolgok. Évről évre panaszok sokasága merül fel az önkormányzat cégével kapcsolatos úttalansággal. A helyi városüzemeltetésről nagyon rossz bizonyítvány állít ki a lakosság, tapasztalva az évente ismétlődő helyzetet.
Ócsán a vasúti átjárót senki nem takarítja. Az oda vezető útszakasz nem rendelkezik kiépített járdával, az úttestet pedig az erre fizetett mellékállású vállalkozó feladata síkosságmentesíteni, vagy szórni. Ez többnyire nem történik meg időben. Ma reggelre ébredvén ismét ezt volt tapasztalható. A hajnalban induló Volán járatok pilótáit a diszpécser rádiótelefonon külön is értesítette, és figyelmeztette a fokozott veszélyre és az óvatos vezetésre.
Itt éppen a Lakatos-ház elbontásában segédkezik a városi Ifa |
Ezt a figyelmeztetést azonban a Városüzemeltetési Kft vezetője nem kapta meg és önmaga nem volt képes az erre felkészített gépet a szerződött partnerrel időben üzembe állíttatni. Így az ismert kék IFA volánját nem ülte be a szerződésben ezt vállaló Benkovics uraság. Benkovics Sándor tudvalevőleg nem csak az IFA vezetésében érintett, hanem buszsofőrként is. Így a kettős feladat sokszor a szolgáltatás színvonalának romlásához vezet, hiszen ha éppen úgy végez, hogy az átmenet nincs meg a műszakváltás között, akkor nem ülhet a volán mögé. Ez pedig olykor meglátszik az utakon, hiszen ha éppen a buszt kell vezetni akkor a műszak előtt a kötelező pihenőidőt ki kell venni, és azt el kell tölteni. Máskülönben az utasok életét, testi épségét veszélyeztetné. Ugyanez a szabály vonatkozik a hókotrás, és a sószórásra is, hiszen ha már több órát Ócsa útjainak takarításával töltött, akkor bizony nem ülhet át a buszra úgy, hogy közben a pihenő idejét nem vette volna igénybe. Így, ez a kettős szerep bizony hátrányos kihatással van a helyi feladatvégzésre, ami levonható abból, amit az utóbbi két napban a lakosság tapasztalt az úthálózat síkosságmentesítése kapcsán.
A vállalkozó leginkább ismert, futó járműve Ócsán |
Persze nem feltétlenül Benkovics Sándor vállalkozó a ludas abban, hogy Ócsán a belterületi utakat nem takarítják megfelelően és a kellő időben. Ebben az állapotban vétkes a szerződést kötő fél másik oldala is, hiszen a megállapodás létrejöttekor tudta, hogy a vállalkozó más irányú foglalkozása és vezetői tevékenysége folytán nem fog tudni mindig és azonnal rendelkezésre állni az időjárástól függő feladat elvégzésére.
A téli csapadék, a hó a zúzmara, vagy az utak jegesedése, pedig nem figyeli a buszvezető beosztását, hogy az éppen mikor szabad és ér majd rá átülni a munkagépre. Az időjárás nincs tekintettel a kötelező pihenődőre. Amikor esik, vagy amikor hull, akkor kell helytállni. A jelen felállásban erre képtelenség vállalkozni úgy, hogy közben az ember máshova kötelezett.
Ócsán jól látható volt a közútkezelő általi útszakaszok és a városi utak közti különbség. A megyei útkezelőhöz tartozó Bajcsy valamint az Üllői mentesítve volt és az évszakhoz, az időjáráshoz képest jól autózható volt, addig ezzel szemben az önkormányzati utak mint lefagyottak, jegesek és kimondottak síkosak, azaz balesetveszélyesek voltak.
A ma reggeli nap ismét rávilágított arra a felelőtlen nemtörődömségre amit az önkormányzat képvisel. Ahelyett, hogy egy olyan vállalkozást, vagy céget bízna meg a feladat ellátásával, aki megfelelő időben mindig rendelkezésre áll, és képes ellátni a szerződésben rögzített feladatát, mintsem egy olyan elfoglalt és lekötelezett embernek adják a lehetőséget és a pénzt, aki ezt különböző okokból nem képes jól ellátni.
A jelenlegi helyzetnél az is jobb lenne, ha közútkezelővel kötnének szerződést, hogy amikor a hozzájuk tartozó utakat teszik járhatóvá, akkor azzal egyidőben a kisváros fő közlekedési útvonalait, köztük a Volánbuszok által bejárt utcákat is tehermentesítik.
*
A Sándor nagy pénzeket szakított az önkormányzatból. A helyi sportegyesület mindig jó partner volt, számos fuvart adott neki. A kis buksissal jó viszonyt ápolt a Sanyi, egészen a pályaavatót megelőző palásti kirándulásig, amikor a hazafelé vezető úton összevesztek, mert a csapattagok nem bírták a megrázkódtatást és összehányták a buszt. Ekkor már végképp megtelt a puttonyt és nyomban leugatta a buszon velük együtt utazó törpehuszár elnököt, hogy nem képes kordában tartani a magából kivetkőzött kábult csapatot. A csúfos tagságot jogosan akarta leszállítani. A hányás takarítására nem adhat elég pénzt a klubelnök. A buszvezetőnek nem feladata az üledék eltakarítása. Az edző, és az elnök felel a csapatért. Mégsem ők mosták fel a leokádott buszt. Ki veszi ezt jó néven? Ezután már nem olyan nagy a barátság a felek között, mint előtte. Az ember azt hinné, hogy a sportolók normálisabbak az átlagnál. Ahogy a vezetők viszonyulnak az egészhez, az látszik meg mindenben. Kéz kezet mos alapon tartják sakkban egymást. Ez a fontos és nem a takarítás.
VálaszTörlésKulturált egy társaság lehet.
VálaszTörlésVan tükröd?
Törlés