Lakossági panaszosok sora írja a kisvárosi közösségi üzenőfalra bosszúságaikat számos rövidebb- hosszabb ármakimaradások alkalmával.
Ismert Ócsán, ha fújj a szél, akkor szinte biztosra mondható, elmegy az áram. Ha vihar van, a város egyes részein áramkimaradások keletkeznek. A Facebookon egymást kérdezgetik az emberek, hogy nálatok is elment, vagy éppenséggel nálatok van még áram?
Ilyenkor amolyan gúnyos ellendrukkerként előjönnek az okoskodók, akik, közlik, hogy már "vagy kétszázan" felírták az üzenőfalra. Mások azon kajánkodnak, hogy "micsoda tragédia" történt. Vannak olyanok is akiknek ez is elfogadható, és jó, mondván az őskorban sem volt áram és mégis milyen szépen alakultak a dolgok. Ez a nem semmi.
Aztán vannak a normálisabbak, akik nem csak bemutatják, megosztják, feltárják a problémát, hanem a jogos nemtetszésüket is kifejezik ezzel. Többségük hiányolja, a mögöttes segítséget a megoldást és ezért tanácstalanok is egyben. Elvégre nem normális ebben a korban az a darabos szolgáltatás, aminek az ára nem kis terhet ró a végfelhasználóként regisztrált fogyasztókra.
2023-ban a folyamatos, zavarmentes szolgáltatás alapfeltétel, nem pedig kiváltság. Erre szól a szerződés passzusa.
A hálózati hibák gyakoriságára nem magyarázatot, hanem megoldást várnak az emberek. Ez nem új jelenség Ócsán. Évek óta ez a jelenség, ami azt mutatja nem egyedi, nem egy kiszámíthatatlan esetről van szó. A kimaradás, - legyen az pillanatnyi, vagy hosszabb-rövidebb, előre nem jelzett kimaradás, netán áramszünet, - ma már elfogadhatatlan, azaz megengedhetetlen.
A kimaradások és a hirtelen visszakapcsolások komoly károkozással párosulhatnak.
Van akinél a hűtő, másnál a tévé, a programozás, az óra, vagy éppen a lakásriasztó bolondul jobb eseteben, a rosszabban, pedig elszáll benne valami és meghibásodik. Ezt a legnehezebb igazolni és behajtatni a szolgáltatónál. Ezért a számos és számtalan lakossági panasz. Erre vár megoldást a közösség, még akkor is, ha néhányan kifigurázzák a felszólalókat.
Ócsán a legritkább esetben kapunk értesítést előre az áramszünetekről. Budapesten és a környékén az EON Csoporthoz tartozó ELMŰ Hálózati Kft felel a továbbításért, az ellátás biztosításáért. Ez a felelősség azonban csak a számlázott összegekből olvasható ki, a gyakorlati megvalósításban ez nem érvényesül, ahogy a kimaradások nyomán keletkező károk során sem.
Egyetlen érintett fogyasztó sem kapott e-mailes, vagy postaláda útján továbbított megkeresést az elmúlt napokban a szolgáltatótól annak kapcsán, hogy a működési területén egyre gyakrabban tapasztalt áramkimaradások nyomán elnézést, netán felmérést kérne a fizetett szolgáltatásért felelős cég.
Bejegyzéseikben jelezték a fogyasztók, hogy több településrészen huzamosabb ideje és gyakran vannak pár másodperces áramkimaradások, valamint hogy a feszültség is ingadozik. Az áramkimaradások miatt leállnak a különböző háztartási gépek, ami nem csak bosszúságot okoz. Attól is tartanak, hogy a készülékeik meghibásodhatnak a rövid ideig tartó áramkimaradások és hirtelen visszakapcsolások miatt. Sőt vannak már olyanok, akik arról írnak, hogy valami kiéghetett a készülékükben, mert nem működik, más esetben használhatatlanná vált, volt ahol "csak" hibát jelez.
Páran azt tapasztalták, hogy telefonon már nem fogadott be az Elmű hibabejelentéseket, arra hivatkozva, hogy olyan sok van belőlük. Online viszont működik a hibabejelentés.
Állítólag sokszor ki is mennek a cég munkatársai, változást azonban nem észleltek az érintettek, továbbra is ki-kimarad az áramszolgáltatás, és akik mérni tudják a feszültséget, azok az ingadozást is látják.
Az említett környező települések polgármesterei levelükben rögzítették, hogy az elmúlt két hónapban napi rendszerességgel fordul elő a négy városban pillanatnyi áramszünet, ami sok lakónál és az önkormányzatoknál is okozott problémákat, kisebb-nagyobb meghibásodásokat. Az áramkimaradás a tapasztalatok szerint nincs összefüggésben az időjárással.
Tehát nem a viharos napok, az ágak okozta vezetékszakadás, vagy a baleset általi póznadöntésből fakadó áram kiesést nehezményezik, hanem a normál és zavartalan állapotok mentén keletkező kieséseket kifogásolják.
Arról is említést tettek, hogy az ügyfélszolgálat a fogyasztókra igyekszik tolni a megoldást, mondván, szerezzenek be szünetmentes áramforrást, ami a levél írói szerint minden háztartási eszközre nézve kivitelezhetetlen. A polgármesterek megjegyzik továbbá, hogy a heti egyszeri áramkimaradás sem lenne elfogadható de a napi többszöri abszolút nem tolerálható.
Közösen kérték, hogy az Elmű-Émász szakemberi keressenek tartós megoldást a problémára.
Mindezt csak azért teszem közzé, hogy a polgármester is lássa, szembesüljön vele, hogy mi a dolga, és legyen példaértékű számára az, hogy miként kell a lakosság érdekeit szolgálni.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése