Ócsa neve bejárta az országot. Közben pedig a város határában lévő, termelésből kivont külterületi részére, az állam egykori földterületére álmodták meg az új szociális lakóparkot.
Egy autonóm új városrészt, egy modern, komfortos falut, kiskertekkel, aszfaltos úttal, kapcsolódó közlekedéssel.
Egy autonóm új városrészt, egy modern, komfortos falut, kiskertekkel, aszfaltos úttal, kapcsolódó közlekedéssel.
Ígértek infrastruktúrát, szolgáltatást és minden egyebet az új élethez. A városnak meg fejlődést, kilábalást és sikert. Aztán 500 helyett 80 ház épült, az iskola, a kerékpár út és a nagyívű fejlődés, a beígért munkalehetőség mind elmaradt.
Pedig Bukodi Károly volt a leghangzatosabb ígérgető: ''Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk.'' - szólt a szöveg, ami a befogadásra és a választásokra jó volt, valóságnak már kevés. A nagy fejlesztés ígéretéből egy külterületi szórt környezet lett. Egy különálló, vagy inkább elkülönített ellátás nélküli, kisvárosi köldökszínóra függesztett szegregált lakónegyed. Hiányos infrastruktúrával és még rosszabb összeköttetéssel.
Pedig Bukodi Károly volt a leghangzatosabb ígérgető: ''Városunk legújabb kori történelmének legnagyobb fejlesztése előtt állunk.'' - szólt a szöveg, ami a befogadásra és a választásokra jó volt, valóságnak már kevés. A nagy fejlesztés ígéretéből egy külterületi szórt környezet lett. Egy különálló, vagy inkább elkülönített ellátás nélküli, kisvárosi köldökszínóra függesztett szegregált lakónegyed. Hiányos infrastruktúrával és még rosszabb összeköttetéssel.
Amikor belekezdtek, már akkor is csak visszafelé táncoltak. Egyre lejjebb adták a korábbi elképzelést. Feladták az önálló, autonóm jelleget. Elfogadták a vezetékes víz kivitelét és a csatornára kötést. Leadták a gáz bevezetését, a kerékpárutat és a buszfordulót. Aztán hirtelenjében sok minden megváltozott.
Rövid időn belül kiderült, nem éri meg tovább vinni a vizet, bővíteni az ócsai szociális
lakóparkot. Ez az állami segítségnyújtás ugyanis nem gazdaságos. Ócsának
sem érte meg az egész. A szerződésben foglaltakból sem valósult meg
minden. Az így létrejött mostani torzó pedig csak egy kieső nyűg maradt a városon.
Az elején az ócsaiak sok jót reméltek attől az ígérgetésekkel teli szózattól, amivel behintették a városvezetők a környezetet. Azt állították, hogy az "első ütem - tehát 80 ház - megépítéséhez a kormány által kijelölt beruházó vállalja a szükséges infrastruktúra kialakítását /közművek, utak, stb./, Alsópakony és Ócsa-vasútállomás között kerékpárút létesítését, valamint 2,0 km hosszúságú út és buszforduló kialakítását Alsópakony településrészen". Mindez azonban beváltatlan maradt. Gyakorlatilag becsapták, meghazudtolták az embereket. A hátramaradt közlekedési gondokkal máig nem képes megbirkózni a vezetés. Ha mindez szóba kerül, a polgármester a torzóra hivatkozik és a pénztelenségről kezd beszélni. Éppen csak azt nem említi, hogy inkább magának vetetett 6 milláért egy autót, mintsem a buszközlekedést javították volna ebből az összegből. De jutott több millió az elmúlt években a két focipályára és nem okozott gondot az adóssághátralékos vállalkozások megsegítése sem. Inkább az emberek közlekedését, a város jobb sorát áldozták be, mintsem lemondjon az új autóról, vagy beszedjék a kintlévőségek milliós tételeit.
Az ebben szerepet vállaló, közreműködő és hazudozó városvezetésnek már csak ezért is le kellene vonni a konzekvenciát, majd elnézést kérve távozni a közéletből.
Két beváltatlan ígéret - párjában sem valós |
Az elején az ócsaiak sok jót reméltek attől az ígérgetésekkel teli szózattól, amivel behintették a városvezetők a környezetet. Azt állították, hogy az "első ütem - tehát 80 ház - megépítéséhez a kormány által kijelölt beruházó vállalja a szükséges infrastruktúra kialakítását /közművek, utak, stb./, Alsópakony és Ócsa-vasútállomás között kerékpárút létesítését, valamint 2,0 km hosszúságú út és buszforduló kialakítását Alsópakony településrészen". Mindez azonban beváltatlan maradt. Gyakorlatilag becsapták, meghazudtolták az embereket. A hátramaradt közlekedési gondokkal máig nem képes megbirkózni a vezetés. Ha mindez szóba kerül, a polgármester a torzóra hivatkozik és a pénztelenségről kezd beszélni. Éppen csak azt nem említi, hogy inkább magának vetetett 6 milláért egy autót, mintsem a buszközlekedést javították volna ebből az összegből. De jutott több millió az elmúlt években a két focipályára és nem okozott gondot az adóssághátralékos vállalkozások megsegítése sem. Inkább az emberek közlekedését, a város jobb sorát áldozták be, mintsem lemondjon az új autóról, vagy beszedjék a kintlévőségek milliós tételeit.
Az ebben szerepet vállaló, közreműködő és hazudozó városvezetésnek már csak ezért is le kellene vonni a konzekvenciát, majd elnézést kérve távozni a közéletből.
Ígéret
maradt a bölcsőde és az iskola a fizetésképtelenné vált
lakáshiteleseknek felhúzott ócsai lakóparkban. A Pest megyei település
polgármestere a HírTV Látótér című műsorában arról beszélt: nem bánja,
hogy a 80 ház mellé nem épül újabb 420.
120 ezer olyan ingatlan van Magyarországon, amelynek törlesztőrészletét nem fizetik. Az adósok felének jelent megoldást a magáncsődvédelem és a Nemzeti Eszközkezelő.
120 ezer olyan ingatlan van Magyarországon, amelynek törlesztőrészletét nem fizetik. Az adósok felének jelent megoldást a magáncsődvédelem és a Nemzeti Eszközkezelő.
2012
októberében az Ócsa határában lévő állami területen kezdték el a
szociális lakópark építését. A lakásokra azok a devizahitelesek
pályázhattak, akiknek a bank már elvitte a házát vagy kényszerértékesítésre kijelölte. A lakóparkra 500 családi házat
terveztek, első ütemben 80 épült meg, 2,4 milliárd forintból. A
programot azonban soha nem folytatták. A 40-80 négyzetméteres házak
átlagára 30 millió volt. Első körben 588-an pályáztak, de csak 40 család
felelt meg a szigorú követelményeknek.
A kulcsrakész házakat 2013 áprilisában adták át, akkor még a fű sem nőtt. Napjainkban viszont már más a helyzet. Offela János
azt mondja, neki sikerült váltani. A mozgássérült férfi és családja az
első lakók egyike. A bedőlt svájcifrankhitel és egy kényszeralbérlet
után sem adta fel. Egy 60 nm-es, kétszobás lakásért most kevesebb mint
20 ezer forintot fizetnek havonta. Talán csak egy hibája van, 4
kilométerre van Ócsától. A kezdeti boldogság után a lakók találkoztak a
problémákkal is, sokan azért nem tudnak harmadik műszakot vállalni, mert
nem jutnak be a vonathoz.
A helyiek kérésére már többször
módosították a buszmenetrendet, a járatokat pedig anyagi okokból nem
lehet tovább sűríteni, de a korábbi 3 helyett így is 11 járat viszi a
lakókat. A polgármester szerint bár igény volna rá, a lakóparkot nem
bővítik, és iskola, bölcsőde sem épül itt. „Én nem hiszem, hogy ott
épülni fog mostanában bármiféle intézmény. A kormányprogram szólt úgy,
hogy amennyiben az 500 lakás megépül, akkor ott lesz bölcsőde, iskola.
Mivel nem épült meg, ki kell mondanom, sajnos sem az állam, az
önkormányzat nem fog oda építeni ilyen intézményeket” – fogalmazott Bukodi Károly polgármester.
A busz a legritkább esetben kanyarodik be a lakókért - amúgy a megálló sincs a házaknál |
A szakértő azt mondja, nem éri meg bővíteni a lakóparkot, ez az állami
segítségnyújtás ugyanis nem gazdaságos. „Utólag az látható, hogy ez a
típusú megoldás volumenében nem tudott megoldást kínálni a
fizetésképtelen adósok tömegének. Koncepció szinten, elméletileg
lehetett volna egy jó megoldás, de láthatóan több nehézség is adódott a
kivitelezés közben, ezért nem is akarta tovább erre vinni a kormány az
adósok helyzetének támogatását” – nyilatkozta Sándorfi Balázs, a
Bankmonitor.hu ügyvezetője.
Jelenleg 120 ezer olyan ingatlan
van Magyarországon, amelynek törlesztőrészletét nem fizetik. Szakértők
szerint azonban csak az adósok felének jelent megoldást a
magáncsődvédelem és a Nemzeti Eszközkezelő. A többieknek marad a remény,
hogy valamikor, valahogyan ők is kitörhetnek az adósságcsapdából.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése