Tudom, hogy sokaknak nem tetszik, de akkor is foglalkozni
kell ezzel a problémával.
Ez pedig nem más, mint Ócsa város fejlődése, biztonsága
elérhetősége és megközelíthetősége mind a hétköznapok, mind pedig a térségben
bekövetkező balesetek szempontjából.
Ezzel a tárgykörrel különösen foglalkozni kell akkor, amikor
a városnak évek óta olyan desputa vezetése van, mint a jelenlegi.
A mostani problémafelvetés a helyi önkéntes tűzoltóság
megalakulásának fiaskója kapcsán azért aktuális, mert míg azt a helyi polgárőrség
köreinek vezetőjére, Boros Tibor bízzák, látható mód semmi nem történik, hiszen
a több mint egy éves felhívásos toborzás ellenére az ócsai tűzőrség nem kezdte meg a
munkáját. Gyakorlatilag Ócsán nincs egyedtelen
bevethető segítségnyújtó vagy tűzoltó egység sem, mely képes lenne segíteni a bajban. Még tájékoztatás, vagy hír sincs e felől.
Buksiék csapata játszik - lovasok és polgárőrök emelik a meccs városon belüli nívóját |
Nem Boros ellen, de az általa képviselt polgárőrség kapcsán arról a korlátozott tevékenységről ejtenék szót, mely a járőrözésen és a rendezvénybiztosításon túl, csupán a rendőrséggel közös fellépésre, valamint a forgalomkorlátozásokra terjed ki, úgy mint valami részleges hatalomgyakorlásra korlátozódott szervezeti egység, az önállóság és a valós cselekvés hiányában. A heti futballmeccsek, vagy a fesztiválok biztosításán túl érdemi segítséget nem kap a bajbajutott. Legfeljebb helyszínbiztosítást.
Anyák napján is roskadásig hordták a MÁV-betonját az erdőszélre |
Az igazsághoz tartozik, hogy a sem a polgárőrség, sem a
közterület-felügyelet nem lépett közbe akkor, amikor hetekig hordták a most is
épülő Eu-s projektből támogatott P+R parkoló helyének kialakításánál felszedett MÁV rakodó betontalapzatát
a rekultivált szemétdomb mellett megnyitott önkormányzati kazettába.
Feltételezhetőleg, nem azért nem léptek közbe ezek a derék emberek, mert mindezt
nem észleleték, hanem azért, mert tudván az önkormányzat közreműködése és
hallgatólagos hozzájárulása, engedélye kellett a lerakás kapcsán, amikor is a veszélyes hulladék ottani elhelyezésére került sor.
Az egészet csak a vak, vagy az nem látta, aki nem itt él. Ha ezt bármelyik fél tagadja, akkor most járjon utána, és mielőbb tegyen
feljelentést ismeretlen elkövetővel szemben, vagy ismerje el szemlesütve a tétlenséget. Ezt követően pedig vonják le a
megfelelő konzekvenciát és adják vissza megbízatásukat, mert valójában alkalmatlanok
a tisztségük betöltésére. Ha ugyanis észlelték a kihordást akkor bűnrészesek,
vagy pártolók, ha meg nem, akkor azért, mert alkalmatlanok erre a feladatra.
Facebookon népszerűsíti magát a csapat - elérhető szolgálati- vagy eseménynapló, beszámoló, eredmény nem látható |
A városnak okozott kártétel máris fedve van.
Most azonban ezt hagyjuk, mert nem erről, hanem a helyi
segélyszolgálat létjogosultságáról kéne szót ejtenünk. Ez a kis kitérő csupán a
polgárőrségbe való integrálásának és a megbízott vezető eredménytelenségének
illusztrálásra szolgált. Ezért tőle nem is várható el, hogy az egyéves
halasztás, huzavona és semmit mondás után továbbra is rá maradjon a feladat és
a megalakulás terhe.
Ócsának ma egy olyan személyre van szüksége, aki képes
mindezt a tevékenységet összefogni, megvalósítani és elindítani. Aki képes
meggyőzni a képviselőket, hogy nem csak a polgármesteri foci, hanem a többségi
polgárság számára kiemelkedően fontos közfeladat ellátásról van szó. Ez pedig
Ócsa az itt élők és a környéken élők, közlekedők, az itt üzemelő vállalkozásoknak
is érdeke.
Ezért összefogásra, akaratkinyilvánításra és egységes fellépésre, támogatásra van szüksége a városnak, hogy a jelentkezett önkénteseket összefogva végre összeálljon és elinduljon, beinduljon az egység. Egy alakulat, akire az emberek, a vállalkozók számíthatnak a bajban. Akik riszthatók, felkérhetők baleset, káresemény és elsődleges segélynyújtás vonatkozásában a városon belül, valamint külterületein és környezetében.
Ezért komoly tízmilliókat adtak, fizettek a város pénzéből - pusztulat |
A városvezetés által megvásárolt egykori TSZ-Iroda épületének egy részében is lehetne némi iparos munkával létrehozni, illetve kialakítani olyan részt, melyet központi helységként igénybe vehetne az egység. Itt lehetne internetes elérést, telepfont, irodát biztosítani a számukra. Pár eszköznek is lenne helye, és öltözök is kialakíthatók lennének. Ráadásul az évek óta magára hagyott, romos épület is funkcionalitást kapna, Bukodiékat nem cseszegethetnék tovább ezzel a vásárlással.
A strand területén lehetne gyakorlati képzéseket, kiképzéseket
tartani, hogy ne sértsék meg az önkormányzati területét birtokló sportpálya
drága gyepszőnyegét. Mindez a bevethetőséget, a készültséget és a
felkészültséget segítené elő a szerveződő állomány részére. Természetesen ez nem valósulhatna meg
önkormányzati akarat, szándék és tényleges segítség nélkül. Amennyiben ezt nem
biztosítja a polgármester, vagy a mögöttes testület, az sem baj, mert legalább
színt vallottak és nincs kétely, megszűnik a hitegetés. Ez esetben a választók
tudomásul veszik, hogy ezzel a folyamattal még várni kell a ciklus végéig.
Akkor majd lesz, aki a zászlajára tűzi, és a mostaniak helyében felvállalja ezt.
Van, aki elképzeléseket vázol és olyan is, aki konkrét terveket sző - mások meg semmit nem tesznek ennek érdekében |
Az élet meg addig is megy tovább annak, akinek ehhez szerencséje adatik. Mert ugyanis Ócsára és annak térbeli elhelyezkedésére, azaz a térségébe nem ér ki egyik bázisról sem 15 percen belül a segítség. Legyen az mentő, vagy tűzoltó, aki az elsődleges segélynyújtást megkezdhetné.
Ócsa továbbra is ésszerű időn belül ellátatlan, (elérhetetlen) folt marad a térképen. Ezért is lenne annyira fontos és létjogosult egy helyi szervezet, még ha önkéntes, akkor is.
Mert volt már itt elképzelés és kezdeményezés korábban is a
mentőállomásra. Sőt a mostani Egészségház tervezésének szakaszában is szó volt
erről, de sem az országgyűlési képviselőnk, sem a vezető pártpolitika nem tudta
kieszközölni Ócsa és a térség, benne értve az autópálya - legalább a Gyáli
lehajtótól az Inárcsi kihajtóig levő – szakaszát. Ez legalább annyira kudarc a
városvezetés számára, mint ahogy az a két ismert, Ócsában érintett országgyűlési
képviselő számára.
Információk szerint ezért több olyan eset ismert mely
halállal. Ezek közt volt közúti baleset és más eset is.
2015 januárjában: Halálos baleset Alsónémedinél - Két ember meghalt, többen
pedig megsérültek szombat délután, amikor két személyautó összeütközött
az 5-ös főút Pest megyei szakaszán, közölte a katasztrófavédelem és a
rendőrség. Az ütközés következtében egy 21 éves lány a
helyszínen meghalt, egy másik utas beszorult a roncsok közé, őt
speciális eszközökkel igyekeztek kiszabadítani a dabasi tűzoltók. A
kórházba szállítás után nem sokkal a 25 éves férfi is elhunyt. Ócsa nem tudott segíteni és részt venni a mentésben.
Szintén ez év januárjában lesodródott és fának ütközött egy személyautó az M5-ös
autópálya 31-es kilométerénél, az ócsai lehajtó közelében. A sofőr meghalt – tájékoztatta a Pest Megyei Katasztrófavédelmi
Igazgatóság szóvivője az MTI-t.
Csámpai Attila elmondta, hogy a járműben egy ember
utazott, az elsődleges információk szerint a sofőr vezetés közben rossz
lett, halálát feltehetően nem a baleset okozta. A műszaki mentésben a
dabasi hivatásos tűzoltók vesznek részt – tette hozzá.
Ez év áprilisában újabb halálos baleset volt Ócsánál.
Ekkor az
út menti árokba borult egy kisteherautó Ócsa térségében kedd délután, a
sofőr meghalt – közölte a Pest megyei katasztrófavédelem szóvivője. A baleset a babádi körforgalomtól nagyjából egy kilométerre történt. Ott sodródott le
az útról a jármű. Az 50 éves férfi holttestét a dabasi tűzoltók szabadították
ki a roncsból. Ócsáról nem tudtak segítséget nyújtani, mert a városban nincs segítség.
2015 augusztus elején frontális ütközött két jármű Üllő és Ócsa közötti összekötő úton. A baleset miatt a mentés és a helyszínelés idejére teljesen lezárták az utat. A balesetben hárman sérültek meg, egyikük súlyosan. Ócsáról azonban nem ment segítség. Az adott esetben szintén csak sokkal távolabbról, időveszteséggel tudták megkezdeni a mentést.
2015 augusztus elején frontális ütközött két jármű Üllő és Ócsa közötti összekötő úton. A baleset miatt a mentés és a helyszínelés idejére teljesen lezárták az utat. A balesetben hárman sérültek meg, egyikük súlyosan. Ócsáról azonban nem ment segítség. Az adott esetben szintén csak sokkal távolabbról, időveszteséggel tudták megkezdeni a mentést.
Idén, augusztus végén három személyautó karambolozott szombat délelőtt az M5-ös autópálya
25-ös kilométerénél a főváros felé tartó oldalon. A balesettel érintett
útszakaszon torlódás alakult ki, egy sávon halad a forgalom. Az ismert adatok szerint a külföldi rendszámú járművekben összesen 11-en
utaztak, közülük ketten súlyosan megsérültek. Az egyik sebesültet
mentőhelikopterrel vitte kórházba.
Ócsán nincs segítség |
2013 augusztusában tömegbaleset történt a város határában húzódó autópályán. Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítója szerint hárman meghaltak és
mintegy harminchárman megsérültek abban a péntek reggeli balesetben,
amelyben több jármű ütközött az M5-ös autópályán Ócsa és Gyál között. Ekkor is elkelt volna a segítség, de Ócsáról nem tudtak mentést biztosítani. Az esetről a külföldi hírportálok is beszámoltak. A városvezetés és a politika mindezt némán hagyta, tudva az ellátásbeli fehér foltról.
http://mno.hu/videok/80116
Itt valahogy mindig nyárvégén történik több súlyos baleset. Láthatóan augusztus a kritikus hónap. 2013-ban ebben az időben két súlyos motorosbaleset is történt, melyből az egyik halállal végződött.
Az egyik Ócsa alsópakonyi felén történt, amikor teherautó elé hajtott egy segédmotoros. Az Ócsa külterületén történt balesetben a motoros életét vesztette - közölte az ORFK sajtóügyelete. Barta László elmondta, hogy a motoros egy mellékútról kanyarodott az Üllőre vezető útra, ahol összeütközött a teherautóval. A motor vezetője, egy 35 éves nő a balesetben olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette.
A másik eset Felsőbabádtól nem messze az 5-ös főúton következett be, ahol a súlyosan megsérült egy motoros, amikor járművével személyautónak ütközött. Mindez Ócsa külterületén egy szerda délután történt. Az utat lezárták - közölte a rendőrség és a mentők ügyeletese az MTI-vel.
Itt valahogy mindig nyárvégén történik több súlyos baleset. Láthatóan augusztus a kritikus hónap. 2013-ban ebben az időben két súlyos motorosbaleset is történt, melyből az egyik halállal végződött.
Az egyik Ócsa alsópakonyi felén történt, amikor teherautó elé hajtott egy segédmotoros. Az Ócsa külterületén történt balesetben a motoros életét vesztette - közölte az ORFK sajtóügyelete. Barta László elmondta, hogy a motoros egy mellékútról kanyarodott az Üllőre vezető útra, ahol összeütközött a teherautóval. A motor vezetője, egy 35 éves nő a balesetben olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette.
A másik eset Felsőbabádtól nem messze az 5-ös főúton következett be, ahol a súlyosan megsérült egy motoros, amikor járművével személyautónak ütközött. Mindez Ócsa külterületén egy szerda délután történt. Az utat lezárták - közölte a rendőrség és a mentők ügyeletese az MTI-vel.
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták, a forgalmat az
ócsai, illetve a sári körforgalmaknál a két település felé terelték. Segítséget bevethető egység hiányában a város nem tudott nyújtani.
Nagy Zsófia, a mentők ügyeletese az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy a motorost súlyos, életveszélyes állapotban szállították kórházba Budapestre. Állapotáról azóta sem érkezett hír.
Nagy Zsófia, a mentők ügyeletese az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy a motorost súlyos, életveszélyes állapotban szállították kórházba Budapestre. Állapotáról azóta sem érkezett hír.
2012. decemberben egy helybéli vesztette életét, amikor járművével egy Volán-busznak ütközött a Alsónémedi és Ócsa között. Erre is van emlékezetünk. Bevethető segítség azóta sincs a városban.
Az ócsai ember meg nem tudja, hogy még hány életnek kell kihunynia ahhoz, mennyi választásnak kell lezajlani ahhoz, hogy a városunkat politikai és egyéb célokra (köztük a megélhetés) felhasználva eljussanak odáig, hogy tegyenek is azért, hogy Ócsán az élet és vagyonmentésre alkalmas szerveződés, egység létrejöjjön.
A mentőhelikopterek nem riszthatók minden helyre és esetben,
ráadásul nemigen repülnek sötétedés után; - ez áll egy nyilvánosan elérhető
szakdolgozatban (pdf) is.
Ócsán egy esetet ismerünk, amikor helikoptert kértek. Ez egy
az akkor még "Feri boltként" ismert Székesi utcai eset volt, egy alkoholos állapotban levő
kerékpáros fejsérülthöz érkezett így a segítség.
Más esetben előfordult, hogy Felsőpakonyon kellett landolnia
gépnek és volt, hogy Alsópakony után az Üllővel összekötő úthoz érkezett a gép.
Aztán az autópályás balesetek során került sor több bevetésre Ócsa térségében.
Egyszer az M0 és az ötös főút kereszteződésében karambolozó ócsai
Volánjárat balesetéhez riasztották a helikoptert.
Azonban ez a lehetőség korlátozott. Aztán a mentőre ezen
esetek többségében is szükség van. Tehát megint csak oda jutunk, hogy egy Ócsai
segélyező egységre, állomásra szüksége van a területnek.
Blogunk beszámolt róla, hogy 22 új mentőállomás épült volna, melyből talán Ócsa is részesülhetett volna, ha lett volna ehhez akarat és kapott volna némi támogatást a mostani polgármester és a környék ismert országgyűlési képviselőitől. Azoktól akik amúgy is a kormányzópártot népesítik.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) keretében meghirdetett, Sürgősségi ellátás fejlesztése - mentés című kiemelt projektben 10,94 milliárd forint áll az OMSZ rendelkezésére tevékenységének gyorsítására, valamint a dolgozók munkakörülményeinek javítására.
Blogunk beszámolt róla, hogy 22 új mentőállomás épült volna, melyből talán Ócsa is részesülhetett volna, ha lett volna ehhez akarat és kapott volna némi támogatást a mostani polgármester és a környék ismert országgyűlési képviselőitől. Azoktól akik amúgy is a kormányzópártot népesítik.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) keretében meghirdetett, Sürgősségi ellátás fejlesztése - mentés című kiemelt projektben 10,94 milliárd forint áll az OMSZ rendelkezésére tevékenységének gyorsítására, valamint a dolgozók munkakörülményeinek javítására.
Az ország területén jelenleg található 231 mentőállomás mellé 22 új mentőállomás épül a 15 percen belüli kiérkezés
szempontjából „fehér foltnak” számító térségekben. A tervezett 22 állomás
működésével a lakosság 97,8% a válik a riasztástól számított negyed órán belül
elérhetővé, azaz további közel 156 ezer ember lesz elérhető az uniós elvárás
keretein belül.
Azonban Ócsa nincs ebben a sorban. Valahol, valakik megfeledkeztek erről a térségről.
Úgy látszik a polgármesterünk, valamint az ismert és itt
vigadó, majd itt nyilatkozó országgyűlési képviselők sem hoztak egy mentőt a
városnak. Úgy tűnik, nem lobbiztak egy itteni állomás kialakításáért. Ha pedig
igen akkor azt jól magukban tartották és valójában sikertelenül tették.
Az ESRI Magyarország demográfiai adatbázisok és a mentő- állomások helye szerint állította össze a térképet, ahol a fehér foltok jelzik, hová nem ér ki időben a mentő |
Évek óta áll a bál a főváros környéki településeken, miután kiderült: az
Országos Mentőszolgálat innen von el kocsikat, hogy – ahogy mondták –
biztosítsák a fővárosban a gördülékeny betegellátást.
Ezen a térképen bárki megnézheti,hogy mikor ér ki egy adott településre a mentő. Sajnos Ócsára 15 percnél hosszabb idő alatt ér ki a segítség. |
Tucatnyi település tartozik egy állomás alá és eddig is csak
nagy erőfeszítések árán tudták ellátni a feladatukat a mentők. Ha egy kocsit
elvisznek, akkor nem tudják, hogyan végezzék a dolgukat – értetlenkedett az
egyik érintett mentőállomás neve elhallgatását kérő dolgozója.
Dabason összesen három riasztható kocsi van, köztük egy esetkocsival, azaz olyan mentővel, amelyen orvos is van. A harmadik autó azonban csak 12 órában teljesít szolgálatot.
Dabason összesen három riasztható kocsi van, köztük egy esetkocsival, azaz olyan mentővel, amelyen orvos is van. A harmadik autó azonban csak 12 órában teljesít szolgálatot.
– Tizenegy település tartozik a dabasi bázishoz. A kollégák
így is vért izzadnak, közel az M5-ös, ahol rengeteg a baleset. Nagyüzemben
futnak a kocsik szinte állandóan. Érthetetlen a lépés – árulta el egy
névtelenséget kérő szakember.
Ócsa önkormányzat erre nem biztosít támogatást, inkább a
reformátusok kivilágítására fordítja kifizetendőt, mintsem a dabasi orvosi
kocsira költsön.
Kormánykörökben meg úgy látszik nem tudnak a problémáról, ha
Szűcs Lajos és Pánczél Károly nem tolmácsolja az itteni gondokat. Szűcs Lajos a
legutóbbi városi napon is csak a fikázásról tudott nyilatkozni a tévének,
ahelyett, hogy a problémákat vagy azok megoldását vázolta volna.
Talán ezért sem kerültünk be a most támogatott új állomások
létesítésének sorába városunk.
Pedig a mostani támogatás keretéből 60 helyszínen valósul meg mentőállomás-felújítás. Ezen felújítások elsősorban a kivonulás gyorsítását segíti elő (új, önműködő kapuk beépítése), de szempont az üzemeltetési költségek csökkentése is.
A hatékonyságról meg nem beszélünk.
Ez év augusztus 15-i hétvégén a délegyházi tavaknál, az
egyik strand területén az esti órákban emeltek ki a vízből egy 50 év körüli
férfit. Megpróbálták újraéleszteni, többen azonnal telefonon riasztották a
mentőket. Az eset egyik szemtanúja lapunknak úgy emlékezett, a mentők
hozzávetőleg 45-60 perc alatt érkezhettek a helyszínre az első riasztás után.
Ócsáról ennél hamarabb elérhető lett volna a helyszín, és az ellátásra szoruló, ha
van egy alakulatunk.
Az esettel kapcsolatban az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ).
Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője azt közölte, adataik szerint Délegyháza vízparti
területére 28 perc alatt ért ki a kocsi. Azonban arról, hogy pontosan mikor
kapták a riasztást, és mikor érkeztek ki, választ nem adtak. Tehát fennáll a
gyanú, hogy akár több időt is igénybe vett a kiérkezés, mint az a bizonyos 28
perc. Ez esetben pedig nem zárható ki az sem, hogy valóban meghaladta a mentők
érkezése a 45 percet.
Mindez pedig csakis azt erősíti, hogy a térségben hiány
mutatkozik a biztonságos ellátást illetően. Az ócsai önkéntes alakulat ezen
tudna segíteni és az ellátást javítani. Ócsáról kiindulva számos, jelenleg kieső
helyen és területen lehetne biztosítani az elsőnek érkezést és a gyors
beavatkozást.
A délegyházi idők tekintetében ezt messze lekörözve és
beelőzve tudnánk Ócsáról segítséget nyújtani.
Bár az azonos szintű biztonság mindenkit egyformán megillet, vannak az országnak olyan, a szakemberek által fehér foltoknak nevezett települései, ahová vagy a mentők, vagy a tűzoltók nem jutnak el a 15-20 perces szintidőn belül. Hiába érkezik be a riasztás ugyanis, az adott helység olyan messze van a mentők vagy a tűzoltók legközelebbi állomásától, hogy azok nem képesek kiérni ennyi idő alatt.
Ócsa és környéke jelenleg is 20 percen túlra esik.
Egy térkép is készült azokról a helyekről, ahová a mentők a
megkülönböztető jelzések használatával sem érnek oda 15 perc alatt. Az Esri
Magyarország – az Országos Mentőszolgálat adataira is támaszkodó, de a szervezettől független – gyűjtéséből kiderül: a teljes lakosság 14 százaléka,
egész pontosan 1 410 044 ember lakik negyedóránál távolabb mentőállomástól.
A fővárosban és környékén sem tudják mindenütt
teljesíteni a szintidőt. A Budapest peremkerületeibe,
Pestszentlőrincre és a Soroksári út deli
részére jelenleg sem lehet idejében kiérni; - tartják a szakemberek.
Ami az országos helyzetet illeti, egy nem éppen mostani nyilatkozat (Belügyminisztérium Országos
Katasztrófavédelmi Főigazgatóságának helyettes szóvivője,) szerint jelenleg kicsit több mint 88 százalékos a tűzvédelmi
lefedettség, vagyis az ország területének körülbelül 12 százalékát nem
érik el idejében. Nincs nemzetközi norma, de a tapasztalatok alapján a
szakemberek a 20 percen belüli kiérkezést határozták meg elfogadhatónak.
Az, hogy
hova nem jutnak el 20 percen belül a riasztott egységek, alapvetően nem
attól függ, hogy az adott település az ország melyik részén található,
hanem a működő hivatásos és önkéntes tűzoltóságokhoz viszonyított
távolságtól.
Jelenleg 96 hivatásos és 46 önkéntes tűzoltóegység működik az országban.
Az ideális az lenne, ha 97-99 hivatásos és sokkal több önkéntes egység
lenne. Ahhoz, hogy egy településen önkéntes tűzoltóegység jöjjön létre,
nem csak pénzre van szükség. "Először is kell egy olyan polgármester,
aki felismeri, hogy tenni kell az adott településen és a környéken élők
biztonságának javításáért. Az önkéntes tűzoltóság alulról szerveződő
csapat, de a kialakulását központilag is lehet ösztönözni vagy akár
anyagilag támogatni, ha ez az ott élők érdekeivel összefügg" - mondja a
szóvivő.
Ócsán valószínűleg hamarabb létesül egy jogsértő álságos focipálya, mintsem egy segítséget nyújtó önkéntes szerveződés létrejöjjön.
Bukodi Károlysága legalábbis ezt igazolja.
*
Fo-lak-ok! Ti annyira ostobák vagytok, hogy azt szavakkal kifejezni nem lehet. Minden egyes cikkben, rendszeresen keveritek az önkéntes, önkormányzati és a katasztrófavédelmi tűzoltóságokat! Tökéletesen ismerem a gyáli, a felsőpakonyi és a nyáregyházi önkéntesek helyzetét is! A nyáregyházi ÖTE pk-nak pár éve porig égett a háza. Nézzetek utána pupákok! Előbb tanulj, tájékozódj, aztán írj! Talán hiteles maradsz.....
VálaszTörlésJelen blog egyik nagyérdemű szerzője biztosan el tudná mesélni Ócsa lakosságának, hogy hogyan került felszámolásra a korábbi önkéntes tűzoltóság. Talán azt is tudja, hogy hova kerültek az eszközök! Lehet szétlopták? Hasonlóan a Falu Tamás hagyatékhoz. :)
VálaszTörlés