Mint ismert a települések adósságát a kormány konszolidálta, és az eladósodás elleni küzdelemben a hitelfelvételt is engedélyhez kötötte. Kivétel azonban van.
A legutóbbi június végi soros ülésen Bukodi Károly polgármester előterjesztésében került napirendi pontként szavazásra az a döntés, mely Ócsa Város Önkormányzat és az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. új, illetve módosított hitelfinanszírozási ajánlatáról.
Bukodi Károly polgármester nem kívánta sem kiegészíteni sem feltárni az előterjesztés indokát és szükségességét, pedig ez ahogy mondani szokás nem semmi történés. Elvégre a város hitelfelvételéről, hitelfedezetéről és és működőképességéről, az itt élő állampolgárok eladósításáról van szó.
Kardos Zoltán képviselő a Gazdasági Bizottság elnökeként nem először tesz javaslatot az adósságállomány növekedésére és a város éladósodósára, ahogy ennek a tervezetnek az elfogadására is.
Ebben persze nincs egyedül. Bukodi Károly, Horváth Tamás, Gallai Zoltán, Buza Ernő, Bukodi Jánosné ebben ellentmondás nélküli partnerként vesz részt. Olyan, mintha nem is az itt élőket, a helyi embereket képviselnék. Állandóan tovább nyújtózkodva, mint amit a takaró befed. Olyanokra költenek, amire nincs fedezet, és ami nem viszi előrébb a várost, nem ad jobb körülményeket az itt élőknek és nem javítja a környezetet, vagy annak infrastruktúráját, nem teremt több munkahelyet vagy kulturáltabb életkörülményeket. Ezért pedig nincs értelme a hitelállományt növelni.
Ócsa Város Önkormányzat képviselő-testülete 5 igen és 2 nem szavazattal a következő mégis a következő határozatot hozta:
130/2014./VI.25./ határozat:Ócsa Város Önkormányzat Képviselő-testülete és egyben, mint az Ócsa VárosüzemeltetésiNonprofit Kft. 100 %-os tulajdonosa elfogadja számlavezető pénzintézete a K&H Bank által komplexfinanszírozására vonatkozó kötelező ajánlatát
1.) a./ éven túli beruházási hitelkeret nyújtása vonatkozásában szerződést kíván kötni maximum 60.000.000 millió forint értékig,
b./ folyószámla hitelkeretét módosítani kívánja maximum 80.000.000 forint értékig,
c./ az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. éven belüli működési hitele rendelkezésre állásának érdekében, mint tulajdonos hozzájárul a szerződéskötéshez maximum 14.380.000 Ft összegben,
d./ az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. éven belüli működési hitele rendelkezésre állásának érdekében, mint tulajdonos hozzájárul az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. folyószámla hitelkeretének 10.000.000 forint értékben történő szerződés megkötéséhez.
2.) az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. éven belüli működési hitele rendelkezésre állásának érdekében, mint tulajdonos garanciát vállal az Ócsa Városüzemeltetési Nonprofit Kft. 1c-1d pontban meghatározott hitelei vonatkozásában.
3.) felhatalmazza a Polgármestert az 1a-1d pontokban felsoroltak végrehajtásához szükséges nyilatkozatok és adminisztratív intézkedések megtételére.
4.) felhatalmazza a Polgármestert az 1a-1d pontokban felsoroltak végrehajtása során
keletkezett szerződések aláírására.
Ezek után csak reménykedni tudok, hogy a választópolgároknak józanabb a gondolkodása és az összel nem választja be a testületbe azokat a képviselőket, akik mindezeket az adósságnevelő terheket előhúzták, és megszavazták. Az ugyanis, hogy az önkormányzati tartózások jóváírása után sem tudnak másként gondolkodni és cselekedni, mint a hitelkeret kiszélesítésében gondolkodni, az már elfogadhatatlan a mai korban.
Mindezeknek a fölöslegesen és drága fenntartásukat - ahogy a hitelek járulékos terheit, - az egész város lakossága nyögi.
Közismert, hogy a polgármester a saját érintettsége jogán teljesen aprólékosan még az ötezer forintos tételt is kiveszi a kasszából, mondván az jár neki, és ezzel tovább növeli járandóságait, addig a városlakókat illetően milliókat képes veszni hagyni akár úgy, hogy egyesek köztartozásait törlő határozat megszavazásával altatja el. De az alpolgármester sem különb, amikor halmozza a pénzbeli élvezeteket a több-helyütt dolgozással. Főállású alpolgármesterként még munkavállaló pénzfelvevője a gimnáziumnak, és juttatásban részesül többek között a DPMV tagságából is, hogy más apróságokról ne is beszéljünk.
A Városüzemeltetési Kft vezetőjének javadalmazását pedig havi 62 ezerrel forinttal tornázták fel, nehogy lemaradjon a pénzügyi ellátottságban és így méltó helye legyen ebben a társulatban.
Az egyes megalkuvó és júdáspénzekért magukat odaadó egyénekről ne is beszéljünk.
Az önkormányzati képviselőket tevékenységükért díjazásban részesítik. A bizottsági pozíciókat küld is javadalmaztatják.
Kardos Zoltán egy elnöki és egy tagi különdíjazásban, Buza Ernő társához hasonlatosan egy elnöki és egy tagi díjazásban, Gallai Zoltán két tagságbeli díjazásban részesül. Bukodi Jánosné évek óta annak a kulturális bizottságnak a fizetett elnöke, aki például ezidáig soha nem merte felvállalni a Trianoni megemlékezések központi megszervezését. Török László szintén ebben a bizottságban vállalt tagságot. Külsősként pedig még Szemánné Galzó Erika, Ullmann Márta, és Marosi Gábor
tagok részesülnek elismerésben.
Inczeffy Szabolcs és Dönti Károly az ellenzéki szerepüket kihangsúlyozva ebben a testületben nem vállalt bizottsági tagságot, így azok javadalmazásából sem kér és ebben nem osztozik.
*
Kedves Folak!
VálaszTörlésMegint a tájékozatlanság vagy a szándékos csúsztatás , hazugság a bejegyzés egyes részeinél! Dönti Károly és Inczeffy Szabolcs is pont annyi képviselői tiszteletdíjat vesz fel havonta mint például Török László, majdnem 35.000 forintot. Ja , és Gallai Zoltán sem kap "két tagságbeli díjazás"-ként többet. Csak egy kis javítás a leírtakon.
Kovács István
Tisztelt Kovács úr! Örülök, hogy rendszeres olvasója a blognak és hogy figyel a részletekre is. De tudtommal a bizottsági tagságért jár külön díjazás. Ergo a képviselői honoráriumon túl a bizottsági tagok kapnak még pénzt. Ez a külsősökre is vonatkozik.
VálaszTörlésDe ha csak ennyi lenne a hiba, akkor a hitelfelvételünk nem növekedne és a várost nem adósítanák el. Márpedig ez a lényeg, mert a többi csak "aprópénz".
Egyébként köszönöm sorait.