Húsz Budapest környéki településen építenek buszmegállókat, parkolókat és kerékpártárolókat 2014 végéig.
Vasútállomás 2012: Rendezetlen csomópont a városon belül - frekventált hely, amit számba kell venni - kerékpártároló és elővárosi vasút |
A
jövő év végére húsz településen mintegy 1800 P+R parkoló, 790
kerékpártároló, 15 rövid idejű várakozást lehetővé tevő K+R megállóhely,
20 buszmegálló, 8 buszforduló, illetve 8 busztároló épül a Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. A kivitelezés 2014
tavaszán kezdődik. A településeken biztonságossá teszik a kapcsolódó út-
és járdaszakaszokat is, térfigyelő rendszert alakítanak ki, és ahol
szükséges, közvilágítást telepítenek - áll a NIF közleményében.
A
hazai lakosság csaknem egyharmada él Budapesten és térségében. A
főváros és vonzáskörzete között jelenleg naponta irányonként mintegy 610
ezren közlekednek, közülük mintegy 210 ezren közforgalmú közlekedési
eszközt vesznek igénybe. A tömegközlekedési eszközt és a
személygépkocsit használók aránya a főváros és környéke közötti
forgalomban 35-65 százalék, míg a Budapesten belüli utazások esetében
58-42 százalék - ismerteti a NIF.
A beruházás segítségével javul a
közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, a parkolók,
kerékpártárolók, buszmegállók és buszfordulók létesítésével jobbá válik a
vasúti megállóhelyek megközelíthetősége.
Őrzött parkolókat,
kerékpártárolókat alakítanak ki, a végbement és a folyamatban lévő
vasúti korszerűsítések révén pedig rugalmasabbá válik a menetidő -
közölte a NIF.
A fejlesztés második üteme 2014 nyarán további hét
településen folytatódik, 577 P+R, 270 kerékpárok tárolására alkalmas
B+R, valamint buszmegállók- és fordulók kiépítésével.
A
kivitelezést az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével a
Strabag Általános Építő Kft. végzi, több mint nettó 18,8 milliárd
forint értékben - tájékoztatott a NIF.
Vasútállomás 2013: Központi helye a fejlesztéseknek - kérdés, a most vasalással és falazással növelt bódék miként férnek a jövőbeni elképzelésbe |
Ócsa más településekhez képest jelentős hátrányban van. Kerékpárúttal nem rendelkezik, a város járdahálózata hiányos, közlekedése kivetni valót hagy maga után. Rendesen kiépített, vagy fedett buszmegállóból sincs elég, megoszlása sem megfelelő. Van ahol az egyik oldalon van kiépítés, a másikon meg semmi sincs. A főutcában sem mindenhol rendezett a helyzet. A vasútállomás környéke szintén rendezésre vár. Az ide gondolt kerékpársáv nem épült ki. A jelenlegi parkoló és kerékpártároló képtelen megfelelő célt betölteni. A normális várakozást lehetővé tevő B(K)+R parkoló megvalósítása a település javára válhatna, főleg egy átfogó vasútkörnyéki rendezés keretében. Ehhez azonban a két érintett vasúti átjáró szélesítésére és biztonságosabbá tételére is időt, pénzt és energiát kéne fordítani.
Mindez persze városi szándék, és városvezetői akarat nélkül nem jöhet létre.
A városi főépítész és az alárendelt Tervtanács elgondolkodhat az új arculaton.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése