Tisztelt
Főépítész Úr!
Reformok az építéshatósági szakterületen címmel interjú jelent meg Önnel, az Ócsai Kisbíró 2013. augusztusi számában.
Engedje meg,
hogy az Ön által válaszoltak némelyikével vitába szálljak, illetve az Ön néhány
nem teljesen korrekt, ellenben kimondottan sértő, illetve lejárató kijelentését
kikérjem magamnak!
Azt
válaszolta egy kérdésre, hogy furcsa, illetve nagy meglepetés volt, hogy az Ön
által beterjesztett rendeletek vitájában egy képviselő összekeverte a településfejlesztési
bizottságot az építészeti tervtanáccsal, illetve egy másik képviselő ennek
kapcsán többlet költségekről beszélt.
Tisztelt
Főépítész Úr!
Ön a
Képviselő- testület elé beterjesztett írásos, magyarázó előterjesztésében a következőket
írta, idézek:
„ Ezért a
helyi tervtanácsok működtetése helyett főszabályként bevezetésre kerül az
önkormányzatok településképi véleményezési eljárása, mely az önkormányzat
számára választható sajátos jogintézmény. Az önkormányzat döntheti el, hogy a
véleményét milyen szakmai ajánlásra alapozva alakítja ki. Így például az
egyszerűbb tevékenységek esetén az önkormányzati főépítész, míg a bonyolultabb
tevékenységek esetén az önkormányzati szakmai grémium (tervtanács)
közreműködésével, azok javaslatára alapozza. A helyi tervtanács működésére
vonatkozó szabályokat az önkormányzat állapítja meg.”
„Megjegyezni kívánjuk, hogy
a településképi bejelentési eljárás lefolytatása és magasabb szintű egyeztetési
szolgáltatás esetén a rendelet előkészítése során felvetődött az igazgatási díj
-10-15 ezer Ft – lehetősége.”
„Javasoljuk,hogy
egy évi tapasztalat és széles skálán végzett tájékoztatás után vizsgáljuk meg
az eljárási díj kérdését, addig az eljárások díjmentességére teszünk javaslatot
a rendelettervezetben.”
„Tapasztaltuk
azonban, hogy az új rendszer számos, a végrehajtás során felvetődő kérdést fog
kiváltani, így az értelmezésre, a „finomhangolásra” vélhetően Minisztériumi
irányelvek kiadása várható az elkövetkező időszakban, melyek elképzelhető, hogy
kihatnak a megalkotott helyi rendeletekre. Meggyőződésünk, hogy az előterjesztett
rendelettervezetek alapelvei nem fognak változni, de lehetséges, hogy ezeket a
„finom hangolásokat” a későbbiekben az Önkormányzatnak is meg kell tennie, de
addig is nem hagyhatjuk védtelenül természeti és építettkörnyezeti kultúránkat.”
Tehát az Ön
által előterjesztett lehetőségek az
önkormányzat által választhatók, azaz az önkormányzati testület dönti el, hogy él ezekkel a lehetőségekkel,
vagy sem, illetve mégkiigazítások
várhatók amelyek kihatnak a meghozott rendeletekre, ráadásul egy év
díjmentesség után ismételten szóba jöhet
a díjfizetés lehetősége!
Mindezek a
megállapítások arra vezettek néhányunkat, hogy kételkedjünk ezen rendeletek
bevezetésében és ezért hoztuk szóba az esetleges (akár egy év eltelte
utáni)többletköltségeket és a településfejlesztési bizottság hiányát, hiszen
annak idején ez a bizottság volt az amelyik lehetővé tette, hogy az új
jogszabályokat a nem szakmabeli képviselők is megértsék, illetve a belsős és
külsős, esetleg meghívott szakemberek segítséget tudtak nyújtani akár a
polgármesternek is az egyes szakmai kérdésekben.
Az Ön
személyén kívül,tehát nem kevert senki semmit össze!
Ön azt
nyilatkozta, hogy a rendeletekre adott „nem” szavazat, illetve „tartózkodások”
igent mondtak arra, hogy az ócsai polgárok Gyálon intézhessék ügyeiket!
Először is,
az országos törvényeket nem mi hozzuk! Tehát ha Gyálra kell menniük a
lakosoknak valamilyen ügyből kifolyólag, azt nem mi találtuk ki! Másodszor, az
Ön előterjesztésében szerepel az, hogy a törvény szerint:
„Ócsa Polgármesteri Hivatala
–mint 5.000 főnél nagyobb település - építési
információs pontotköteles üzemeltetni a városban. Az építési ponton –is- le lehet adni a kérelmeket,
illetveinformációt kérni építésügyi kérdésekben.”
Tehát nem
tudom, hogy mire mondtunk mi igent, vagy nemetazt viszont tudom, mert le van
írva, hogy Ön támadásnak érzi a képviselők kérdéseit, illetve ellenvéleményeit
és védekezésképen le akarja járatni őket az olvasók előtt! Erre utal az a
kijelentése is, hogy az Önt támadókkal úgy van, mint a folyó hordalékával.
Tisztelt
Főépítész Úr!
A folyó a
hordalékával együtt a demokráciát jelenti! Tehát ha Ön nem szereti a folyó hordalékát , akkor a demokráciát sem kedveli. Én sok sikert kívánok
Önnek a tenger felé, de vigyázzon, mert a tenger még messzi van, elég kanyargós
még az út odáig, illetve az sem a mennyország, a viharokkal és hullámokkal
együtt és ráadásul a szél is össze-vissza fúj!
Én maradok
hordalék a demokráciában!
Ócsa, 2013.
augusztus 16. Inczeffy
Szabolcs
települési
képviselő
*
Horváth úr! Gondolom, már célba ért a levél. Szándékában áll válaszolni, vagy homokba dugja a fejét?
VálaszTörlésKérdés, milyen módon teszi, hanyat esve?
TörlésInkább fölényesen. A legjobb azonban mégis csak a kézírás lenne.
TörlésVannak olyanok, akiknek csak púp a nép. Másoknak meg uszadék.
VálaszTörlésFolak! Hova tűnt 21.20.29-kor írt hozzászólásom?! A haverokat nem illetheti kritika?
TörlésAz még hagyján de hova tünt Damon Hill?
TörlésTanárként bukta vagy, képviselőként jelentéktelen. Csak egy dolgot írjál le, ami a hosszú ideje tartó képviselőséged alatt a nevedhez köthető és a város javát szolgálja!
VálaszTörlésNem nehéz behelyettesíteni, ki is valójában ez a szar alak.
Nekünk sem könnyebb elviselni őt mint a vezetés hordalékát.
VálaszTörlésAhhoz azért pofa kell, hogy valaki egymás után pályáztatás nélkül kapjon milliós megbízatásokat, és még Ő szóljon meg másokat! Eléggé szív a közösség az ilyen alakok okán, nem hogy még dédelgesse is őket.
VálaszTörlésMi az, hogy dédelgesse! Még ki is tartja a birka nép.
Törlés