Ócsa körzetében egymást érik a balesetek. A tegnapi tragédiát követőn több baleset történt még az M5 autópályán Gyál térségében és Ócsa magasságában. Aztán még a helyszínről távozó motorrendőr is balesetezett Ócsán amikor találkozott egy tanulóvezetővel az Üllői úton.
Ma pedig ismét ezen a szakaszon voltak sorozatos ütközések. Két baleset történt a reggeli órákban az M5-ös autópálya Pest megyei
szakaszán: Gyál közelében négy autó rohant egymásnak, majd Ócsa
közelében hármas karambol történt. A mentők egy gyermeket szállítottak
kórházba az első baleset helyszínéről.
Továbbá az M0 Dunaharaszti (51) leágazásánál történt megint baleset. A mostani ütközésnek szintén egy külföldi rendszámú ( német autó román vezető) résztvevője volt. Ez is kis busz, és külföldi munkavállalók, mint a tegnapi halálos kimenetelű baleset résztvevői. A mai károsultak magyarok. Ekkor még nem adták át az új szakaszt csak készültek rá. A torlódás hónapok óta folyamatos. Ráadásul most nagy a vándorlás Európa útjain. Jönnek mennek a vendégmunkások.
3 halott, 30 sérült - baleseti góc, de állandó rendőri jelenlét nincs |
Tegnap egy bolgár kamion tarolt a pályán, ahol a román és török vendégmunkások mellett magyar áldozat (sérült) is volt. Kamion rohant bele a kocsisorba, három ember meghalt, harmincat kórházba szállítottak, többségük külföldiek, és többen életveszélyes állapotban vannak.
Traffipax a nagykőrösi úton (fotó: fevon) |
A köztudottan balesetveszélyes szakaszokra állandó rendőri ellenőrzésre, tényleges felügyeletre volna szükség. A napi rendszeresség, az esetismétlés alapján elvárható lenne egy-egy rendőrmotor pár, és állandó helyszíni jelenlét, készültség, hogy a torlódásokat levezényelhessék. Ne csak a nullás átadás előtt, vagy ha delegáció utazik, hanem akkor is, amikor ismert forgalmi okokra visszavezethetően van szükség a segítségre.
Közismert, hogy a nullás környéki osztályozóknál a kisorolás végett kialakuló torlódásoknál a kamionosok számos esetben a szélső sávból kikapva a kormányt átsorolnak a belsőbe, hogy lassítás nélkül továbbhaladhassanak. Ez roppant balesetveszély, nem véletlen a tiltás. A rendőrségnek erre kéne ráállnia és szankcionálni. Nem pedig a kihajtókba még beállva szabálytalanul fényképezgetni. Sokszor éppen ezzel maguk a rendőrök teremtik a balesetveszélyes helyzetet azáltal, hogy hirtelen fékezésre kényszerítik a járművezetőket. A megtorpanó gépkocsisorba belerohanok nem egy emberéletet követeltek már.
Mennyi emberáldozat szükséges ahhoz, hogy a rendőrség is felnőjön a feladatához és betöltse rendfenntartó szerepét?
Szeretném elérni végre, hogy a rendőri vezetés ráébredjen, hogy a lesből traffipax, a objektív pénzbehajtás nem minden, mert az a mostani tömeges baleseteket egyikét sem gátolta meg.
*
Van egy része mindig a kamionosoknak, akik nem tudják, vagy lesz@rják az előzési tilalmat. Inkább az ő megrendszabályozásukra kellene fecsérelni a drága rendőri erőforrást, semmint 30-as korlátozásnál büntetni a 45-tel közlekedőket.
VálaszTörlésInkább az M0-át kellett volna átadni.
VálaszTörlésA mostani balesetben azért haltak meg emberek, mert a főfidesznyikek
csak másnap értek rá átadni, pedig az út már készen volt.
Az átadók lelkén száradnak a mostani halottak.
Fidesznyikek = gyilkosok!
Hogy te mekkor állat vagy!
VálaszTörlésTeljesen igaz. A rendőrség amolyan szelektáló testületté vált, ahol mindig a túlzások dominálnak. Vagy nem tesznek semmit, lásd gárdaavatás, vagy földön húzva visznek el embereket, lásd Szombathelyen az utcai zenészeket. A közlekedésben is ezt tapasztalni. A balesetveszélyes kamionos előzéseket hagyják, a gyorshajtókra meg vadásznak. A csúcsforgalomban a torlódásban nem állnak ki forgalmat szabályozni, a leálló sávot elfoglalókkal szemben sokszor nem intézkednek, de lesből imádnak traffipaxozni. A segédmotorosok bukósisakjaiért büntetnek, de a világítás nélküli részeg kerékpárosokat hagyják. A kettősség és az indentitászavar uralkodik a rendszerben.
VálaszTörlés