Hatvanmillió forintra bírságolta a Nemzeti Média- és Hírközlési
Hatóság (NMHH) a UPC-t a cég egy tavaly novemberi
szerződésmódosítási kísérlete miatt, amelynek során levélben
kereste meg előfizetőit, és a meglévő szerződésük helyett egy
másik, "ráutaló magatartással" történő megkötését kezdeményezte.
A hatóság szerint a cég jogszerűtlenül járt el a
szerződésmódosítások során, ami mintegy 800 ezer előfizetőjének az
érdekét sértette.
A UPC tavalyi a levélben azt közölte: megszűntnek tekinti a régi szóban vagy írásban megkötött szerződésüket és elfogadottnak egy újat, ha az előfizető "ráutaló magatartásával" továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját rendben befizeti.
Az NMHH kifogásai között szerepel, hogy az ajánlat egyszerű postai levélben érkezett az előfizetőkhöz, amelynek az átvétele nem igazolható, ráadásul a szerződéses jogviszonyt alapjaiban érintő ajánlatot a UPC egy "Tájékoztató" címet viselő levél hátoldalán, reklámszövegek között helyezte el, amit az előfizetők sok esetben észre sem vettek.
A UPC tavalyi a levélben azt közölte: megszűntnek tekinti a régi szóban vagy írásban megkötött szerződésüket és elfogadottnak egy újat, ha az előfizető "ráutaló magatartásával" továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját rendben befizeti.
Az NMHH kifogásai között szerepel, hogy az ajánlat egyszerű postai levélben érkezett az előfizetőkhöz, amelynek az átvétele nem igazolható, ráadásul a szerződéses jogviszonyt alapjaiban érintő ajánlatot a UPC egy "Tájékoztató" címet viselő levél hátoldalán, reklámszövegek között helyezte el, amit az előfizetők sok esetben észre sem vettek.
A vizsgálat során kiderült, hogy a szolgáltató jogsértő módon járt
el a szerződésmódosítások során, mert nem volt meg a cég és az
előfizetők között hatályban lévő szerződések megszüntetésére
irányuló közös megegyezés.
A vizsgálat megállapította, hogy a UPC helytelenül tekintette új szerződés elfogadására utaló magatartásnak azt, ha ügyfelei továbbra is igénybe veszik szolgáltatását, illetve rendben befizetik esedékes számláikat. A jogszabályok alapján ebből a szolgáltató nem következtethet arra, hogy az ügyfél eredeti szerződését meg akarná szüntetni, és egy másikat szeretne kötni, vagyis ezek nem minősülnek az ügyfél részéről ráutaló magatartásnak.
A határozat szerint a szerződésmódosításokkal a UPC célja vélhetően az volt, hogy a cég és ügyfelei között ráutaló magatartással megkötött szerződéseket hozzon létre, melyeket később egyoldalúan, az előfizetők kifejezett beleegyezése nélkül, számukra akár hátrányosan is módosíthat, amire az eredeti szerződések érvényben hagyásával nem lett volna módja.
A vizsgálat megállapította, hogy a UPC helytelenül tekintette új szerződés elfogadására utaló magatartásnak azt, ha ügyfelei továbbra is igénybe veszik szolgáltatását, illetve rendben befizetik esedékes számláikat. A jogszabályok alapján ebből a szolgáltató nem következtethet arra, hogy az ügyfél eredeti szerződését meg akarná szüntetni, és egy másikat szeretne kötni, vagyis ezek nem minősülnek az ügyfél részéről ráutaló magatartásnak.
A határozat szerint a szerződésmódosításokkal a UPC célja vélhetően az volt, hogy a cég és ügyfelei között ráutaló magatartással megkötött szerződéseket hozzon létre, melyeket később egyoldalúan, az előfizetők kifejezett beleegyezése nélkül, számukra akár hátrányosan is módosíthat, amire az eredeti szerződések érvényben hagyásával nem lett volna módja.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése