Az
átmeneti segély, a temetési segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás egy
ellátássá, úgynevezett önkormányzati segéllyé alakul a szabályozási háttér
áttekinthetővé tétele érdekében.
Magyarország kormánya célul
tűzte ki a szociális ellátások rendszerének átláthatóvá tételét. Az átmeneti
segély, a temetési segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás a támogatást
kérő és családja életében fellépő válsághelyzetek kezelésére szolgál.
A
három ellátás tehát céljában és a megállapítás eljárásrendjében is nagyon
hasonló, önálló ellátásként való fenntartásuk nem szükséges, ezért indokolt az
összevonás.
E támogatások megállapítására a törvényi felhatalmazás alapján alkotott önkormányzati rendeletek szerint a települési önkormányzat képviselőtestülete jogosult.
Ócsán ismerve a testületi többség összetételét, és döntéshozatali előéletét, bizony a személyes kötődés, a hovatartozás, és az elfogultság is beszövődhet a támogatások odaítélésébe.
Az alsópakonyi telep indulása és az ottani segélyezésre szorulók támogatása pedig nem tudni, hogy mennyire fogja megviseli a büdzsét és az érintett őshonos lakosságot. A városvezetés ez ügyben ugyanúgy titkolódzik, mint az ezt érintő minden egyéb vonatkozásban. A kérdést felvetőt pedig majdhogy nem lehülyézik, vagy arroganciával lekezelik. A tudatlanság és a lakáj képviselőség minden formája megtalálható az ócsai többségi irányításban.
A városvezetői munka így szinte leredukálódik a lakossági pénzbeszedés intézményesített formájává.
A városvezetői munka így szinte leredukálódik a lakossági pénzbeszedés intézményesített formájává.
*
Valóban, a tudatlanság minden formája megtalálható a fenti bejegyzésben! A szociális támogatások odaítéléséhez a képviselőtestületnek semmi köze, azt törvény szabályozza, így sem személyes kötődés, sem hovatartozás, de még csak elfogultság sem játszhat szerepet. A testület nem tudja, nem tudhatja kik részesülnek segélyben! Újabb ékes bizonyíték a bejegyző felkészültségéről.
VálaszTörlés