Magyarország ellen uniós eljárást indítottak, mert hazánk nem jár jól el a tenger a tengerbiztonsági szabályokban.
Ez nem tréfa! Magyarországot az Európai Unió valóban felszólította,
hogy a hajók fedélzetén lévő tengerészeti felszerelésekre vonatkozó új
uniós szabványokat alkalmazza! Az unió kötelezettségi eljárást indított hazánk ellen.
Amennyiben Magyarország nem tesz eleget ennek az uniós követelésnek,
akkor két hónapon belül az Európai Bizottság az ügyet az Európai Unió
Bírósága elé terjesztheti.
„Az Európai Unió döntéshozói vagy a térképet nem ismerik, vagy
tényleg ennyire ráérnek. Azt régóta tudjuk, hogy Brüsszel kipécézte
magának Magyarországot, és szúrja az unió szemét a nemzeti, jobboldali
Orbán-kormány regnálása, de tényleg nem gondoltam volna, hogy ennyire
messzire gurulnak a gyógyszerek. Magyarországnak nincsen tengere, és nincsen tengeri flottája.
Mégis mit kellene szabályozni?” – kérdezte a Polgár Portáltól, egy
magyar hajózási szakember. E mellett a véleményét is elmondta.
A PolgárPortál felkereste a Nemzeti Közlekedési Hatóságot is a problémával kapcsolatban, hogy hiteles választ kapjanak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság hajólistájában 2002-ben volt az utolsó magyar tengeri kereskedelmi hajó.
„A tengeri hajók felszereléseiről és ezek megfelelősége feltételeiről
és tanúsításáról szóló rendeletet 2011-ben módosították utoljára. A
rendelet módosítása az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatásköre” –
nyilatkozta a hatóság.
Az uniós javaslattevő-végrehajtó intézmény úgy tájékoztatott,
hogy az intézkedésre azért van szükség, hogy a tengerészeti
felszerelésekkel kapcsolatos irányelvek alkalmazása egy nemzetközi
egységes rendszert hoz létre. Így a tengerészeti felszerelések
belső piacon belüli szabad mozgása könnyebb lesz. „Az irányelv időben
történő átültetésének elmaradása alááshatja az új biztonsági előírások
egységes végrehajtását a belső piacon, amely hatással lehet a
tengerbiztonságra” – ez áll az Európai Bizottság közleményében.
A jelenleg nem létező tenger, és flotta nélküli Magyarország nagyon veszélyes lehet a világ tengereire.
Ugyanis a magyar tengeri hajózás az 1990-es években fokozatosan
leépült. A magyar hajók elöregedtek, és korszerűtlenné váltak, és új
hajókat már Magyarország nem vásárolt. Sőt az itthoni
hajógyártást is megszüntették. 1980-ban épült egy hajó, amelyet
tengerészeink 2 évtizeden át használtak, és a 14.950 tonnás a
tengerészek által „zászlóshajónak” nevezett „Vörösmartyt” 2000. okt.
16.-án adtak el. A tengerészeti dolgozók már más nemzetek hajóin róják a
tenger hullámait. Nekünk már csak a folyami hajózás maradt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése