2017. október 24., kedd

Itt az ősz és ködös, párás a levegő - romló látási viszonyok közt hullanak a kerékpárosok ( - nem világosodnak)

A múlt csütörtök reggel több balesetről érkezett bejelentés a rendőrségre, amelyek feltehetően a köd miatti rossz látási viszonyok miatt történtek.

Az M0-ás autóúton is több baleset történt 2017. október 19-én 7 óra 45 perc körül Vecsés és Gyál külterületén. A bal pályán befejeződött a helyszínelés, az M5 irányába tartó oldal 26. kilométerénél (Üllő) azonban leterelik a forgalmat az 5. számú főútra.

E napon biciklistát ütött el egy autó a Corvin-negyednél. A kerekező nő magánál volt, de gerincsérüléstől tartva nem merték felemelni, jelentették a helyszínről a tűzoltók és a katasztrófavédelem.

https://cegledipanorama.hu/wp-content/uploads/2017/10/N3379305.jpg
A kerékpáron nem volt világítás 

http://www.police.hu/sites/default/files/N3379322.jpg
Kerékpárossal ütköző járművezetőt eljárás alá vonják. - más vétke okán
Szintén 19-én 18 óra 25 perc körül egy személyautó egy kerékpárost gázolt a 40-es főút 5. kilométerénél (Albertirsa külterület). A balesetben a kerékpáros olyan súlyosan megsérült, hogy a kórházba szállítását követően elhalálozott
 
Az esték folyamán és a reggeli órákban elhatalmasodó köd folytán rengeteg baleset történt Pest megyében.  

Ócsán sem jobb a helyzet, mint volt korábban. Az emberek itt sem tanulnak mások hibáiból. Az esti sötétségben és hajnali munkakezdés során számos kivilágítatlan kerékpárossal lehet találkozni a város belső és átvezető útjain, valamint a két vasút átjáró környékén. Ócsai rossz szokás szerint a gyalogosok is sötétbe burkolódzva bandukolnak az úttesten, ahelyett, hogy a biztonságot nyújtó járdát használnák. 

Közismert, hogy ebből Ócsán kevés áll rendelkezésre és az sem folyamatos, valamint, hogy a nagyobb forgalommal bíró utak mentén, a buszmegállókhoz sem vezet itt mindenütt járda. A vasúti csomópontok játszhatatlanságáról nem is beszélve. 

A Bukodi-Hovárth adta párosnak erre kevés volt az önkormányzatban eltöltött idő, hiába kaptak munkájukért havi milliós nagyságágrendű juttatást. A városi kasszából az útépítésre és a járdázottságra nem fordítottak annyit, amennyit ők összességében felvettek. 

Holott a gyalogosok és a kerékpárosok tipikusan lakott területen belül szenvednek balesetet, amelynek következménye gyakran súlyos sérülés, maradandó károsodás vagy halál.

A kerékpáros-balesetek nyolcvan százalékában 50 év feletti férfiak halnak meg – mondta Kiss Csaba az aktuális csatorna műsorában. Az alezredes arról is beszélt, hogy emiatt kiemelten fontos, hogy elérje az idősebbeket az Országos Rendőr-főkapitányság a gyalogosok és a kerékpárosok nagyobb biztonságáért indított baleset-megelőzési akciója. Az említett kampány mindkét érintett felet megcélozza: az autósok figyelmét felhívja a gyalogosok és a kerékpárosok jelenlétére, utóbbiakét pedig arra, hogy szabályosan közlekedjenek. 

Mégis azt tapasztalni, hogy a védelmi erők mellett maguk az érintettek tesznek a legkevesebbet a helyi biztonságért.  

Ócsán az önkormányzat nyomán a polgárőrség munkatársait sem igen látni azon szorgoskodni, hogy a közlekedők biztonságát növeljék. Itt a kerékpárosokat senki nem állítja félre ellenőrzésre, és a rendőrség sem sokat foglalkozik a kivilágítatlanul közlekedő kerekesekkel.A felelősséget az autósokra hagyják, mondván küzdjenek meg maguk a szabálytalankodók problémájával. 

Nem egyszer tapasztaltuk, hogy a vasúti átjáró piros jelzése előtt várakozó autók mellett elhaladva kerékpáros halad át a tilos jelzésen. Ők azok, akik ittasan is felülhetnek a drótszamárra és vezethetnek, a legkisebb KRESZ ismerettel keresztbe kasul, vagy éppen forgalommal szemben. Ők azok, akik a legtöbb szabályt megsértik, miközben az egyik legvédetlenebbek a gyalogosok után. A kerékpárosok nagy része mégsem tesz meg mindet a biztonságuk érdekében. Egyfajta hazardírozó tornádóvadászok, akik a veszélyt hajszolják. Olyan kamikazék ők, akik a napjában indulnak a halálba kivilágítatlan kerekes eszközeikkel.  

Az autósokat a szívbaj kerülgeti, amikor árnyékvonaluk sötét pacaként formálódik kerekező emberré a ködből előbukkanva. 

Nem azért, mert sokat adnának érte, hanem a tortúráért, amivel a szabálytalankodó elgázolása jár. 

Ócsán azonban ezzel sem törődik senki. A kerékpárosok megvilágítása, a közlekedési eszközük felszereltsége nem foglalkoztatja a hatóságot. A polgárőrség, az önkormányzat, vagy a közterület-felügyelet itt nem szervez ilyen, vagy ezzel kapcsolatos baleset-megelőzési akciót. 

http://media24.hu/images/K/Kerekparos_tabla_jo.jpgItt azt sem veszik figyelembe, hogy a zebra előtt nem állunk le járműveinkkel, és azon ott kerékpározunk át a dohányboltba, vagy viszont az ívóba.  A zebra beláthatósága életet menthet. A zebra a gyalogosoké és nem a járművek szabad felhasználási avagy felvonulási területe. Így itt a kerékpáros is csak tologathatja a bringát, a gyors áttekerés helyett.

Csupán vak szerencse, hogy nincs annyi baleset, ahány szabálysértő láthatatlanul bolyong a város útjain. Ideje lenne végre megvilágosodni és pár száz forintból láthatóvá tenni az úton közlekedőknek magukat.  Nem a mások érdekében, hanem a saját életük védelmében, vagy esetleges rokkantságuk megelőzése, a belesettel járó procedúra megelőzése céljából. 

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése